- Home
- Neodrives systeem

Neodrives eBike Systeem
ALBER GMBH brengt in 2012 het Neodrives eBike Systeem op de markt. Een systeem op basis van een achterwiel motor die erg goed onthaald wordt op de e-bike markt. Albert is de specialist voor lichte en gebruisvriendelijke mobiliteit. Naast systemen voor elektrische fietsen bieden ze ook systemen voor andere e-mobility oplossingen zoals elektrische rolstoelen. Een gerenomeerd bedrijf dus met heel wat kennis, passie en innovatie.
Voordelen
De achterwiel motor van Neodrives biedt tal van voordelen:
- geluidloos
- soepele en krachtige respons
- energie recuperatie mogelijkheden
- installatie in het achterwiel
- vriendelijker voor ketting en tandwielen
De nieuwe generatie Neodrives Z20 en Z20 RS werd volledig herzien en biedt uitstekende prestaties in alle omstandigheden. Zowel in de stad als in de bergen.

RIJDYNAMIEK
100 %
RIJPLEZIER
De neodrives achtermotor is wendbaar, krachtig en tegelijkertijd harmonieus.
LAAG ONDERHOUD
100 %
VRIJ VAN ZORGEN
Slimme forensen besparen de regelmatige vervanging van aan slijtage onderhevige onderdelen: lange intervallen voor het onderhoud van ketting en tandwielen doordat de motor direct in de achterwiel wordt geïnstalleerd.
ENERGY RECUPERATIE
MEER DAN
100%
RANGE
Laad uw batterijen op tijdens het bergaf rijden! Dit maakt hogere bereiken mogelijk, terwijl de remmen worden ontlast.
STIL
100 %
GERUISLOOS
De neodrives achtermotor heeft geen versnellingsbak. Daardoor is het volledig stil en trillingsvrij rijden.

LAATSTE NIEUWE TECHNOLOGIEËN
Het hart van het neodrives-achtermotorsysteem is de direct aangesloten, tandwielloze motor. Deze set-up resulteert in een aanzienlijk geoptimaliseerd thermisch beheer. Zo kan deze innovatieve achtermotor moeiteloos steile heuvels beheersen. Bovendien is deze motor ook nog erg robuust, krachtig en harmonisch op heuvels en het platte land. Dit is mogelijk dankzij het gebruik van de nieuwste technologieën:

EFFICIENTE MECHANICA EN SLIMME ELEKTRONICA
De efficiëntie van de neodrives achtermotor is erg hoog en overtreft met een efficiëntie van wel 85% die van meerdere concurrenten. Dit betekent nog grotere bereiken!

HOOGWAARDIGE AFWERKING, INTEGRATIE EN ONTWERP
Slanke motorstekker, fraai gepoedercoat aluminium motorhuis en gedetailleerde afwerking. Een aantrekkelijke verbetering voor elke Pedelec!

VOLLEDIGE COMPATIBILITEIT EN EENVOUDIGE VERWIJDERING EN INSTALLATIE VAN DE MOTOR
De neodrives achtermotor is compatibel met alle standaard fietsonderdelen. Onmiddellijk inzetbaar, ook voor 11-speed ontwerpen, steek-assen en standaard 6 V e-bike koplampen. Beschikbaarheid van reserveonderdelen op lange termijn is verzekerd.

KOPPEL SENSOR
De gepatenteerde krachtsensor van de neodrives-achtermotor reageert extreem soepel en zorgt voor een uitzonderlijk goed uitgebalanceerde prestatie.
Wenbaar
& Stil
Dynamische rijprestaties,
fluisterstil rijden

BMZ accu
625Wh
36V
17 Ah
Intube accu
Geintegreerd in het frame
Uit te nemen
Laden in de fiets of uit de fiets
+- 4,1kg

Motor Z20
Snelheid | Gewicht |
25 km/h | ong. 4 kg |
Kracht (Piek) | Efficiëntie |
250 W (650 W) | 85% |
Nominaal koppel | Schrijfrem |
12 Nm | +- 180mm |
Piek koppel | Casette |
40 Nm | Conventionele cassette, tot 11 versnellingen of Pinion tandwiel ( mét gates riemaandrijving) |
Controle systeem | |
Elektronica geïntegreerd in de motor |

Motor Z20 RS
Snelheid | Gewicht |
45 km/h | ong. 4 kg |
Kracht (Piek) | Efficiëntie |
500 W (1,200 W) | 85% |
Nominaal koppel | Schrijfrem |
40 Nm | +- 180mm |
Piek koppel | Casette |
40 Nm | Conventionele cassette, tot 11 versnellingen of Pinion tandwiel ( mét gates riemaandrijving) |
Controle systeem | |
Elektronica geïntegreerd in de motor |
Snel, Stil
& Soepel
Wendbare rijprestaties, krachtige acceleratie

BMZ accu
650Wh
17Ah
48V
Intube accu
Geintegreerd in het frame
Uit te nemen
Laden in de fiets of uit de fiets
+- 4,1kg
Voor de Z20 RS besloot neodrives om de gebruikelijke spanning te verhogen van 36 Volt naar 48 Volt. Dit biedt het technische voordeel dat een verhoogde batterijspanning zorgt voor een lagere batterijstroom. De cellen zijn dus minder belast en het bereik wordt verbeterd. Het S-Pedelec aandrijfsysteem van neodrives bevat de zogenaamde batterij V8. Vanwege de hoge capaciteit levert deze voldoende vermogen voor snelle reizen en lange afstanden. Door het aantrekkelijke, geïntegreerde ontwerp past de batterij naadloos in het frame en is ze tegelijkertijd robuust. De sluiting aan de bovenzijde zorgt voor extra ondersteuning en een hoorbare klik in het frame. De bewezen batterijkwaliteit, gecombineerd met het geïntegreerde neodrives batterijbeheersysteem, zorgt voor een hoge systeemstabiliteit.

neoTWISTLOCK MET AFSTANDSBEDIENING
Intuïtieve bediening met 5 knoppen
neoMMI 20C
2-inch kleurendisplay met hoge resolutie
Het informatiecentrum voor de Pedelec-bestuurder: huidige snelheid, geselecteerd ondersteuning of recuperatieniveau, resterende actieradius in km, huidige laadstatus van de batterij, ritkilometers, rijtijd en totale kilometers. Tijdens het rijden moet de rijder zich volledig concentreren op het verkeer of de schoonheid van de natuur. Het besturingssysteem van het aandrijfsysteem moet vanaf de eerste dag eenvoudig zijn. Dit is precies wat de neoMMI 20C u biedt.
Display | Kleur |
Touchscreen | Regenbestendig, te bedienen met handschoenen |
Softkeys | 3 soft key bedieningen: back, home, menu |
Grootte | 2", 240 x 320 pixel |
Intern geheugen | 4 GB |
Interface | Connectie met PC, diagnose techniek |
Mechanisch | Twistlock houder met corrosie bestendige contacten |
Type | TFT |
Scherm | Versterkt, niet reflecterend Dragontrail glass |
Bescherming | IP67 |
Gewicht | 54 g |
HET PERFECTE CONCEPT:
ACHTERAANDRIJVING VERSNELLING MET RIEMAANDRIJVING
PINION & NEODRIVES
01 Pinion
De Pinion versnellingen is een onderhoudsarm versnellingsysteem centraal in het frame dat eenvoudig en intuitief te bedienen is via de shifter op het stuur. Verschillende uitvoeringen mogelijk maar voor de e-bike wordt voornamelijk de C-range gebruikt. Te combineren met riemaandrijving. Meer weten of het Pinion schakelsysteem?
Lees verder →
02 Motor achter
De kracht stroomt van de bestuurder via de tandwielen naar de elektromotor. Dit verhoogt het trapvermogen en zet dit direct in het achterwiel om in aandrijving. De kracht ontvouwt zich precies waar het nodig is. Vaak onderschat maar toch een nadeel van middenmotoren is het hoge vermogen dat op de componenten inwerkt en zelfs door de middenmotor wordt gedwongen. Door de ketting of naafversnelling achter de motor te plaatsen, moet de versnelling deze kracht overbrengen naast de kracht van de berijder. Dit heeft niet alleen invloed op het schakelcomfort, maar vooral op de duurzaamheid van de aandrijfeenheid. De hoge krachten bevorderen slijtage zowel in de motor als in de ketting en tanwielen. De gevolgen zijn voortijdig onderhoud en hogere bedrijfskosten.
Elektrische fietsen met Neodrives & Pinion
MTB Cyceltech Code
MTB Cycletech is een Zwisters merk dat bekend staat voor zijn kwaliteit en trekking fietsen op maat. Ontdek het unieke concept e-bikes met Pinion versnelling gekoppeld aan een Duitse Neodrives motor. Voeg de Gates riemaandrijving toe en je hebt een onderhoudsarme, vlot en comfortabel rijdende elektrische fiets van hoge kwaliteit. De speedelec versie haalt bovendien moeiteloos 45km/h. Meer weten? Lees verder →
25km/h
45km/h
- Neodrives
- Pinion 9 of 12 versnelling
- Gates riemaandrijving
- 24 frame kleuren
- Personaliseerbaar
Interesse? Contacteer ons!
Wij hebben steeds een elektrische fiets met Neodrives eBike Systeem (MTB Cycletech) in test. Vul onderstaand formulier in en wij contacteren je zo snel mogelijk terug.